1/23/11

kitaran kawan2 yang kelakar.

okey, ni ade satu crite klaka. crite yang wat aku terus nak hapdet blog aku ni. walaupun sebelum2 ni banyak lagi crite2 yang aku terpikir nak letak dalam post baru aku, tapi sebab aku malas aku peram je criter2 tu, sampai la malam ni, satu insiden menarik yang aku rasa klaka dan tak masuk akal terjadi kat aku. dan dengan serta merta aku terus rasa nak hapdet blog ni walaupun aku tau ntah ade ke tak orang baca. haha.. crite dia bermula bile lpas aku abes layan movie "American Pie" yg aku download tadi, aku pun bukak la fesbuk jap nak tengok kalau2 ade ape2 yang menarik. (sambil baca status awek2 dalam fesbuk ni yang bahasanya kalau kumpul ari2 boleh jadi novel).. lpas da agak 5 minit aku melengkapkan sesi klik home-profile secara konsisten, tetiba satu window chat menjelma dengan sendirinya. Azly Saiful atau nama manjanya Mat Kedah aka John Cena rupenya. berikut adalah sesi perbualan yang mencetuskan insiden pelik ini :

AS : hai pian depp 9:42pm
aku : eh,azli cena 9:43pm
AS : hehe
nk tanya satu soklan boleh? 9:44pm
aku : jgn soalan matematik plak 9:45pm
AS : kaki satu mata 3 apakah aku?
ehehe 9:45pm
aku : peh,tekateki 9:46pm
AS : xde la
ni aku nk tanya
ko satu skolah ngan jibam ke dulu? 9:46pm
aku : aahaha 9:46pm
aku lagi : aku baru je nk pikir
jibam?
jibam mane? 9:48pm
AS : a'ah
aku baru je selesai baca blog dia
ahjhaaha
nama ko ada teselit dlm tu
aku : eheh yeke?
jap2 aku nk baca gak 9:50pm
AS : baca la
bismilah dulu 9:52pm
(lpas 2-3 minit aku baca blog kat link tu..aku reply balik kat kedah)
aku : ahaha
sape aa dia??
sape nama btul dia??
siut da btul la tu
skolah aku dulu
skolah simpang renggam 9:52pm
AS : wahah 9:52pm
aku : siut je ckp aku sakit kuning n x normal
haha 9:52pm
AS : jap aku bg link dia kt ko 9:52pm
aku : ciss 9:52pm
AS : mcm jejak kasih plak 9:53pm

............(dan perbualan seterusnya x payah la aku copy sampai abes kot..kang bosan lak nak baca).


dan lpas tu,aku pun terus sambung baca blog si jibam ni n aku add dia terus kat fesbuk. x sampai 10 minit lpas tu friend request aku accepted n aku officially jumpe balik kawan lame aku yang da 17 taun x jumpe.17 TAHUN tau!! kalau manusia tu da nak amek spm da tu. perghh!!!.. gile btul la.. yang aku rasa klakanye kat sini ialah aku langsung x bajet yang member aku dari poliJB ni (encik saiful "jacob" azly) ni bleh kenal ngan member zaman sekolah rendah aku (Alif Jamil aka Jibam).. dan yang lagi klaka si kedah ni plak yang bleh jadi wartawan jejak kasih antara aku ngan si jibam ni. hadoii.. macam mane la aku boleh x perasan yang selama ni si alip ni ade berlegar-legar di antara kawan2 aku gak rupenye. dan macam gak yg alip tu cakap "tuhan tu maha kaya" aku memang setuju la, dalam keadaan situasi aku yang x ade sape nak kawan da ni tuhan tu tunjukkan balik kawan2 untuk aku. pergh.. macam drama pn ade .. ahaha.. ape2 pun, kredit kepada mat kedah la sebab tanye soalan cepumas dia tu kat aku. haha.. kalau x sampai mati pun aku x tau agaknya. wahaha!!!.. key la. aku nak tido da.. ade esok aku kena jerit ngan admin lagi kang kalau datang lambat.





"Suffian Hadi ialah seorang budak yang tak normal. Dia menghidap penyakit kuning. " <---- antara ayat dlm blog alip aka jibam..wahahaha!!! siut btul... siap cakap aku alien. ahaha!! (tp blog ko lawak lip, esok aku sambung baca.haha)

0 comments:

Post a Comment