8/5/10

keserabutan yang membantu

ntah knape,buat pertama kali dlm hidup aku,aku rasa hilang upaya.bkn hilang upaya bergerak,tp hilang upaya untuk berfikir dgn normal,akal aku lumpuh,otak aku lenguh.aku rasa macam ade semak yg da lepak dalam tempurung kepala aku ni.otak aku gagal untuk berfikir sampai abes..smuanya tergantung,terapung-apung n mendung.rasa bingung,kelu,lesu n haru biru merasmikan bulan ogos aku tahun ni..tp bkn disebabkn sebarang masalah(sebab aku x rasa benda yg berlaku ni satu masalah)..cuma satu situasi yg aku sendiri x dapat nk faham n terjemahkan ke dalam pemikiran relevan aku,n aku x rasa yg aku berani utk berdepan ngan situasi tu...situasi ini sungguh...ntah la..susah nk definasikan...

tp keadaan tu x lama..

sebab lepas je berhadapan dgn situasi tu..aku rasa tenang.


tenang setenangnya
...dan aku rasa otak aku clear gile..x ada lg keluhan2 kelam dan kesalan silam yg selama ni menumpang dlm kepala aku.x ade lg persoalan2 buntu yg selalu aku tanya kt diri sendiri selame ni.semua hilang serta merta macam baru kna format ngan antivirus..dan aku sendiri x jangkakan semua tu.walaupun pelik dgn perasaan tu tp aku suka sbb aku rasa aku da kembali mcm sediakala.xde lg penyesalan,xde lg kemarahan,xde lg keluhan dan xde lg tekanan.aku rasa tenang gile.reaksi yg aku x sangka akan berlaku.terima kasih pada situasi ini.


pernah x rasa macammana rasanye klau kita dpt menghapi kenyataan,menerima segalanya dan memaafkan org lain?klau tanya pada aku,aku akan jawab rasanye macam makan ubat.rasa pelik tp menenangkan dan menghilangkan kesakitan.percayalah.sbb aku baru je alaminya.x susah sbnarnya utk melupakan dan memaafkan.cuba la :)




p/s:mgkin jugak sbb aku mmg da terbiasa menghadapi kesakitan sejak kecik..

3 comments:

Misslollapalooza said...

aku harap aku akan jadi macam kau ni.. doakan lah yew.. aku nak sangat tenang yang mcm ko dapat skrg ni.. ermmm... :(

fake said...

cube la

Misslollapalooza said...

ermm.. dah putus harapan pun yew jugak.. :(

Post a Comment